tisdag 17 september 2013

1969 Butch Cassidy and the Sundance Kid

Titel: Butch Cassidy and the Sundance Kid
Årtal: 1969
Genre: Adventure | Biography | Crime, och Västern?
Filmval: Gemensamt
Deltagare: Robin, Love, Johan, Lisa

Redford och Newman var charmiga stjärnor i filmen och i verkligheten. Det är fantastiskt att se dem säga och göra coola saker i miljöer som ser ut som vykort. Jag vill vara Paul Newman, han är den snyggaste Hollywood-stjärnan någonsin. Jag vill se mer filmer med honom, jag vill se The Color of Money.

Filmen är inte bara vacker och charmig, den har också lite oväntade inslag i form av collage och musik (South American Getaway och Raindrops keep fallin on my head). Några ologiska grejer kanske stör men fick mig bara intresserad av att läsa om de verkliga Butch och Sundance.

Hade den varit bättre om jag inte sett slutet tidigare? Kanske, men bara lite isåfall. Känns också bra att äntligen ha sett filmen med en av filmhistoriens mest kända (?) scener. (Hoppet).


Till filmen dracks som oftast tung porter och stout. Bland annat den godaste jag druckit: Brew Dogs Abstrakt 13.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar